- Latest in kereta dot info Malaysia :
  • PROTON X50 REVIEW JUJUR POV DRIVE 0-100kmh TEST DRIVE : 11 KELEMAHAN MASALAH X50 PERLU TAHU
  • PEUGEOT ION ELECTRIC CONCEPT CAR – BASED ON MITSUBISHI I-MIEV.

    peugeot-ion-ev

    Still remember the i-Miev by the Mitsubishi Motor Corporation?. The other name or version of i-Miev is iOn.The iOn electric concept car jointly developed by PSA Peugeot Citroen and Mitsubishi Motor Corporation for the European market.The iOn electric concept car will be 1st introduced to the public at the 2009 Frankfurt Motor Show (IAA) and will enter the market at the end of 2010.

    misubishi-imiev

    Mitsubishi i-Miev

    mitsubishi-imiev-and-peugeot-ion

    The car will be equipped with lithium ion car batteries that can be charged in 6 hours using a conventional 220V socket or up to 80% in 30 minutes via a fast charging system.

    The all electric Peugeot vehicle will develop a maximum power output of 47 kW (64 bhp) and a maximum torque of 180 Nm, thus enabling it to reach a top speed of 130 km/h.The iOn will have four doors and four seats, a length of 3.48 m and a turning circle of 4.50 m.

    In Malaysia, since Proton and Mitsubishi has a good relationship, maybe Proton and Mitsubishi can make an agreement to develop another version of i-Miev under Proton brand?.

    Please follow and like us:

    iz

    Majalah kereta Malaysia Test drive review Review kereta di Malaysia

    3 Responses

    1. apa2 ajer says:

      Kalau kereta elektrik saya rasa BYD dari China berada di hadapan pemain2 seluruh dunia termasuk nama2 terkenal. Berbeza dengan pengeluar ternama lain, BYD dari China membangunkan pelbagai jenis model kenderaan sbg kenderaan elektrik tmsk MPV, sedan, sport car dan lain2 dan rekabentuknyer tak der la nampak macam concept car di atas macam biasa sgt.

      menjelang 2012, saya rasa BYD akan menjadi pengeluar kereta elektrik no1 dunia tambah2 pelabur utamanya adalah Warren Buffet, org no1 terkaya di dunia yg juga terkenal sbg tokoh pelaburan terunggul.

    2. apa2 ajer says:

      kalau Mitsubishi – Proton bangunkan kereta elektrik aku sokong 200%.. ia cara terbaik untuk kerajaan kurang subsidi petrol yg ditanggungnya bukan dengan cara menaikkan harga minyak melampau2 walhal kita pengeluar minyak utama dunia.

    3. bkanke proton mmg tgh develop kereta elektri. cuma tak keluar2 lagi jer.. apelaproton..

      gen2 EV dah test, savvy EV dah test, guna motor mcm dlm prius klu xsilap aku.
      tapi asyik test~~~~ je.. taknak masukkan dlm production lg ker? huhu…

      kalau tets lama2 nie agaknye keluar la produk yg kualiti ok sket yer proton.. ihsk2..

    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *

    This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

    error

    Please spread & share :)