- Latest in kereta dot info Malaysia :
  • Wheel Size Vs Tyre Size: Which Tyre Size Best Or Suitable For Your Sport Rim Width? – Saiz Tayar Dan Rim Sesuai
  • ACTUAL PROTON MPV 2009 CLAY MODEL PICTURE LEAKED

    Proton MPV clay model picture 2009

    Thank you carstandard.com for sharing the Proton MPV Clay Model Picture.  If you see the clay model of upcoming Proton MPV, It looks like this is the real Proton MPV. Usually, proton will make a clay model for the each upcoming new car. So, i believe this is the actual proton MPV. As mentioned before in kdi previous posts, the MPV is confirmed to be like the one leaked image in buletin utama tv3. And here you are. We got the better picture of the clay model here.

    ACTUAL PROTON MPV 2009 CLAY MODEL PICTURE LEAKED

    ACTUAL PROTON MPV 2009 CLAY MODEL PICTURE LEAKEDACTUAL PROTON MPV 2009 CLAY MODEL PICTURE LEAKED

    The design of this Proton MPV 2009 is more to a sporty MPV and will surely attracts the eyes of Malaysian with the spacious cabin and stylish design as an MPV. We got some news that the price of this new MPV is going to be in a range of RM80,000 to RM100,000. It is affordable for us and i think it is a better choice if Proton gives full attention on the quality of the new MPV.

    ACTUAL PROTON MPV 2009 CLAY MODEL PICTURE LEAKED

    This is how they made the clay model in the Proton R&D building in shah alam. Same goes to the Proton MPV.

    ACTUAL PROTON MPV 2009 CLAY MODEL PICTURE LEAKED

    Please follow and like us:

    kdi

    Pecah fiber pecah gelas, sudah baca komenlah se das! Terima kasih! =) Yg benar, Brader K Majalah Kereta Malaysia - kereta info

    22 Responses

    1. Ahmad Suhaime b. Sha says:

      Proton Riang :Luas

    2. Proton WybeeB -Yang pertama dalam kelasnya di Malaysia

    3. Proton Badang -Perkasa dan Gagah

    4. PROTON TEMPOYAK

      sempena makanan yg brasal dr durian yg manis blh jadi masam.

    5. Hang Luku says:

      mesti nama omputih ni..xkan guna nama melayu pya..kl x,x laku le nt kat pasaran luar..mcm savvy,gen2,arena..nasib baik tak jadi mcm proton juara van kotak tu..memalukan kereta malaysia je..hahahahah

    6. Ronaldo says:

      PROTON BADAK AIR-LUAS,BESAR,PELBAGAI GUNA SAMA MCM HAIWAN TERSEBUT

    7. Mohd Berbatov says:

      proton ancasa

    8. azmi bin ajam says:

      Jenama yang dipercayai di malaysia cuba baru tahu keistimewaannya

    9. Liya says:

      hebat…n mantap

    10. Amat Dunga says:

      Jadilah manusia yang mampu menilai dan menghargai
      I’m proud with Proton with own technology and capability, not lika perodua & naza (which just change to “logo” only)

      Thanks PROTON & I will support u

    11. akim says:

      wow..design cm ok tp hrp enjin tak terlalu kecil..takut under power..rugi je..besar tp tak mmpu nak angkat capacity besar..

    12. mimie says:

      mcm best je,klau betulla modelnya camtu.blh la beli.jgn bila kuar mcm lain sudahle.penin kalau mcm juara tu.btul2 kotak

    13. zombee kg psang says:

      wa dh tengok d hi-way karak. mari la beb. hrp2, cukup power!

    14. teratodotcom says:

      On the road pictures. Spyshot Proton MPV Baru. Ada banyak spyshot baru di ambil beberapa hari lepas

      Boleh lihat di http://www.terato.com/cars/content/view/1353/48/

    15. azameel says:

      thanks terato, hope we(kereta.info) can exchange a lot more information,
      last time i used to be active in terato forum but that was during my school time.
      i still remember getaway in kl 1. :)

    16. pog jordan says:

      salam..
      boleh tahan la..smart gak..hope enjin pun besar..jgn body je..
      hidup proton!!!!!!!

    17. zek says:

      comel weh keta mpv baru ni… ddebar tengok

    18. xairie says:

      Berdasarkan gambar kat atas tu memang la aku nak tempah satu sebab anak aku 4 orang, kira ngam la.

    19. Castelo says:

      dia punya cc kenalah 2-0 keatas. klu 1.8 je nanti jadi cam citra lak….klu cc 2.0, namanya mesti proton – hulk……

    20. Bulagang says:

      Sebagai rakyat malaysia, saya amat berbangga kerana negara kita boleh bersaing dengan negara- negara pengeluar kereta yang ada di dunia. Beberapa model kereta proton mahu pun perodua telah berjalan lancar di permukaan jalan raya di beberapa negara di dunia ketika ini. Maka dengan terbitnya PROTON MPV yang bakal berlegar di jalan raya tidak lama lagi sekurang-kurangnya syarikat pengeluar kereta negara kita sudah menampakan kemajuan yang lebih maju dan mahu bersaing secara sehat dengan negar-negara pengeluar kereta yang ada di dunia sekarang ini. Untuk kerajaan membanggakan rakyat tempatan kelak terbitnya PROTON MPV harga jualan mestilah yang boleh di capai oleh rakyat tempatan (malaysia) dengan mutu kuality yang sama dengan product export. Reka bentuk juga harus di utamakan.

    21. mat tayar says:

      kalau duit lebih beli la kereta Jepun..

    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *

    This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

    error

    Please spread & share :)